Overwijk ontbijt & bedrijfsbezoek

Mooie opkomst tijdens eerste bedrijfsbezoek 2022

Op donderdag 12 mei was er voor het eerst sinds lange tijd weer een OKO-evenement. We waren te gast bij Overwijk koffiesystemen in Gorredijk.
Voordat we een rondleiding door het bedrijf kregen genoten we eerst van een heerlijk ontbijt verzorgd door Culivents.

Hieronder een korte foto impressie

Wij wensen u fijne feestdagen en een gezond en succesvol 2022!

Beste Ondernemers,

Tijdens de laatste bijeenkomst van oktober j.l. hebben we aangegeven dat we in 2021 zeker nog één keer een bijeenkomst zouden organiseren.
Echter het coronavirus doet een groot appèl op onze veerkracht, stressbestendigheid en ondernemersgeest.
Komend jaar hopen wij u vaker en onder betere omstandigheden te mogen verwelkomen

Ondanks alles wenst het bestuur u allen, fijne feestdagen en een gezond en succesvol 2022!

Hartelijke groet,

Het Bestuur

Gratis advies voor onze ondernemers

Onlangs ontvingen we onderstaand bericht voor onze ondernemers.

Notaris mr. Anna de Vries wil ondernemers in Opsterland gratis helpen
met advies of om zaken goed in kaart te brengen, denk aan:

Hoe zit het met mijn partner, huis, de thuissituatie als ik financieel omval …………
en dat soort vragen.

Stuur een mail naar info@notarisaannadevries.nl

 

 

BEN JIJ ALS ONDERNEMER EEN GELUKSVOGEL OF EEN PECHVOGEL

GELUKSVOGEL?

Dus weinig of geen last van de corona crisis? Doneer dan alstublieft voor de minder fortuinlijke ondernemers.
Met deze actie laten we zien dat we ‘Samen Sterk’ zijn. Doneren kan ook anoniem.
Natuurlijk hopen we op een aantal grote donaties van grote bedrijven, maar echt iedere euro is welkom.
Op deze manierstralen we uit dat we elkaar in Gorredijk niet laten stikken. Bedankt alvast.
Ga nu naar https://getfunded.nl/campagne/14384-ondersteuning-ondernemers-gorredijk 
en DONEER (lees via de link ook alles over deze unieke actie).

PECHVOGEL?

Als het goed is heb je vorige week een corona steunpakket (zie foto op de andere kant)
ontvangen van de WHI, CCG en OKO, in unieke samenwerking met de 4 supermarkten
Jumbo, Aldi, Albert Heijn en Poiesz. Heb je financiële steun nodig vanuit onze
crowd funding actie? Neem uiterlijk 1 maart 2021 contact op met de vertrouwenscommissie (06-33956461

of j.veenstra.centrummanager@gmail.com). Discretie gegarandeerd! Ook als je geen
pakket ontvangen hebt, ben je welkom om financiële steun aan te vragen bij de
vertrouwenscommissie. Onze actie staat open voor alle ondernemers, ook voor niet leden.

Applaus en medeleven zijn prachtig en hartverwarmend, maar nu moet er echt meer gebeuren.
Doneer a.u.b. of vraag steun.

Bedankt alvast. Ook namens OKO en CCG.

Steun de lokale ondernemers die slachtoffer zijn van de Corona pandemie.

De besturen van WHI, CCG en OKO hebben de handen ineen geslagen om hulp te bieden aan de ondernemers die het slachtoffer dreigen te worden van de corona pandemie.

Onderstaand bericht is vandaag geplaatst op Facebook. Deel dit aub op je eigen Facebook.

Na het lezen zijn er twee opties:

  1. je behoort tot de groep gelukkigen die geen last hebben van de corona crisis, dan vragen we je om te doneren.
  2. je bent wel slachtoffer van de pandemie, doneer dan niet, maar wacht op nadere instructies (volgende week) of neem na woensdag 10 februari contact op voor meer informatie met centrummanager Jappie Veenstra (06-33956461 of via j.veenstra.centrummanager@gmail.com)

——————————————————————————————————————————————————————

De Corona crisis treft sommige branches keihard. Andere ondernemers hebben weinig of geen last van de crisis en een andere groep heeft er juist baat bij. Het is een kwestie van geluk hebben dat je niet verplicht je deuren moet sluiten.

Sommige ondernemers maken kans op steun van de overheid. Maar er vallen helaas ook velen tussen wal en schip. De effecten zijn wat dat betreft erg wisselend.

De ondernemersverenigingen in Gorredijk, WHI, CCG en OKO, slaan daarom de handen ineen en vragen hun leden en klanten om de noodlijdende ondernemers te steunen. Dat doen we door middel van deze crowd funding.

De ondernemers die (heel) goed gedraaid hebben storten geld voor ondernemers die het moeilijk hebben.

Hopelijk gaan ook consumenten een bijdrage leveren.

We laten hiermee als Gorredykster ondernemers zien dat we elkaar helpen in moeilijke tijden. De ondernemers die steun nodig hebben worden via de ondernemersverenigingen benaderd. Uiteraard zal dit discreet behandeld worden.

Een vertrouwenscommissie beoordeelt alle verzoeken en gaat met de betreffende ondernemers in gesprek om tot een goed oordeel te komen.

Kom in actie en red de ondernemers van Gorredijk!

Steun de lokale ondernemers die slachtoffer zijn van de Corona pandemie. De Corona crisis treft sommige branches keihard. Andere ondernemers hebben weinig of geen last van de crisis en een andere…

 

Met vriendelijke groet,

WHI Gorredijk bestuur en activiteitencommissie
p/a Tolhûsleane 2
8401 GA Gorredijk
www.grootgelijknaargorredijk.nl
info@whigorredijk.nl
KVK: 40002518

 

Ontwikkeladvies “Nederland Leert door”: volg geheel gratis een Coachingstraject

Vanaf 1 december 2020 biedt de overheid de mogelijkheid om geheel gratis een coachingstraject te volgen. Ze noemen het een ontwikkeladvies met als titel: “Nederland Leert door”.

Waar mag het over gaan? Nou eigenlijk kan het overal over gaan, als je maar minimaal 18 jaar bent en als het maar enigszins betrekking heeft op werk. Of je nu ondernemer, werknemer, werkzoekende of vrijwilliger bent. In het kader van de NOW2 regeling wordt geadviseerd dit ontwikkeladvies aan de eigen medewerkers aan te bieden.

 

Mogelijke aanleidingen kunnen zijn:

– Je mist je in je huidige werk het werkplezier, hoe krijg je het terug?

–  Je wilt een opleiding doen maar je weet niet welke..

–  Je vindt je huidige werk niet meer leuk, je wilt wat anders gaan doen, maar wat?

–  Je wilt solliciteren naar een andere baan, hoe doe ik dat?

–  Je wilt je CV en/of LinkedIn-profiel up-to-date maken,

–  Je worstelt met het thuiswerken,

–  Je wilt voor jezelf beginnen, hoe pak ik dat aan?

–  Je bent zelfstandige en je hebt onvoldoende werk en inkomen

en nog veel meer.. het kan allemaal (liefst niet allemaal tegelijk 😊).

 

Het traject omvat minimaal 3 coachingssessies en een digitale arbeidsmarktscan. Zie het als de APK van je loopbaan, eens in de zoveel tijd heb je een APK nodig om weer fris verder te kunnen.

Heb jij zelf, of iemand in je directe omgeving, interesse -> stuur me dan op korte termijn een berichtje /appje op 06-31153255. Ik neem dan contact met je op om jouw situatie te bespreken. Tot en met a.s. zondag 29 november kun je je bij mij aanmelden. Er is grote belangstelling dus wees er op tijd bij.

 

Voor opgave en meer informatie kun je met Harry Berga contact opnemen.

Loopbaancoach, Ondernemerscoach
Ljeppe Outplacement & LoopbaanCoaching
tel.: 06-31153255
email: info@ljeppe.nl  

Bijeenkomst en Ledenvergadering 2020 op 23-09-2020

Eindelijk konden we sinds januari 2020 weer eens een bijeenkomst beleggen. Vele plannen waren er bedacht voor 2020, helaas konden we sinds het intreden van het Corona virus geen activiteiten meer beleggen. Met het volgen van de regels en richtlijnen vanuit het RIVM was het eindelijk weer mogelijk om een fysieke bijeenkomst te organiseren.

Op 23 september was een ieder OKO lid welkom in Beetsterzwaag bij de Buorskip. We hadden een mooi programma samengesteld, maar het belangrijkste was dat we elkaar weer eens echt konden zien en op gepaste afstand met elkaar spreken en proosten. Iedereen was reuze nieuwsgierig hoe met de huidige situatie om gegaan wordt in zijn of haar business, wat leidde tot goede gesprekken. Er was een mooie opkomst van 25 personen, waaronder 2 potentiele nieuwe leden, Kor Schokker van Schokker producties uit Jonkersland en Harry Berga van Ljeppe Outplacement en Loopbaancoaching uit de Hemrik.
We zijn gestart met de ledenvergadering waar de voorzitter ons soepel door heen leidde. Heugelijk nieuws was dat de voorzitter Edwin Roskamer en penningmeester Berend Snijder beiden aftredend maar herkiesbaar waren. En gelukkig was 100% van de ledenvergadering akkoord om beide mannen te herkiezen. Ook de contributie blijft gelijk voor komende seizoen dus allemaal positieve berichten.

Na de ledenvergadering was de beurt aan de spreker van de avond. Oud BHS -leerling, oud Gorredijkster, Alex van Ginneken. Alex is een zeer succesvolle online business coach en had een inspirerende presentatie over zijn deelname aan de zwaarste tocht van zijn leven, de Marathon des Sables, in relatie tot het ondernemerschap van vandaag de dag. Een prachtig intens verhaal waar elke ondernemer zijn voordeel weer mee kan doen.

Na Alex zijn presentatie konden we genieten van een heerlijk buffet geserveerd door Bauke en Marlyn de Vries van de Buorskip. Een meer dan geslaagde avond voor een ieder.
Inmiddels – vandaag 8 oktober – zijn de maatregelen van het Covid19 virus weer flink verscherpt en zitten we weer thuis te werken door de stijgende besmettingen.

Zoals het nu lijkt kan de aangekondigde fysieke bijeenkomst van 12 november geen plaats te kunnen vinden. Het bestuur vindt het niet verstandig om op dit moment mensen bij elkaar te brengen. We houden jullie op de hoogte van onze activiteiten.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur.

NIEUWS van het OKO Bestuur

Onderwerpen:

  1. Aankondiging eerste ledenbijeenkomst in september.
  2. Verzoek voor input van bijdragen die gemeente kan leveren in Corona tijd.

Geachte leden van de OKO,

Sinds een aantal maanden is er sprake van een nieuwe realiteit voor ons allen. Voor velen van ons als ondernemer hebben de maatregelen verregaande consequenties. Gelukkig zijn de eerste versoepelingen aangekondigd maar menig ondernemer snakt naar verdere verruiming, zodat de economie weer op gang kan komen.

Voor de events van de OKO waren er geen uitzondering: die konden voorlopig in de ijskast. Nu de versoepelingen ook voor events gelden zijn we van plan de eerste bijeenkomst (in welke vorm dan ook) in september te houden. Tijdens deze bijeenkomst zullen we dan ook de jaarlijkse ledenvergadering houden. De komende tijd zullen we jullie hier verder over informeren op onze website.

Al langere tijd is duidelijk dat de corona crisis grote impact heeft op mens en bedrijf. Niet alleen in goede tijden, maar juist in slechte tijden heeft de VVD aangegeven er voor de ondernemers in onze gemeente te zijn. Men heeft vrijwel direct na afkondiging van de maatregelen schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W wat de gemeente voor de ondernemers kan betekenen (o.a. uitstel betaling belastingen) en heeft men een ‘loket’ (op VVD Opsterland site) geopend waar ondernemers met allerhande vragen of meldingen (bv over regelingen of over aanvragen die tussen wal en schip dreigen te raken) terecht kunnen.

Men is nu als VVD fractie aan het nadenken wat men nog meer kan doen voor de ondernemers in onze gemeente. Voor de meeste ondernemers komt er door de verruiming van de maatregelen weer enig perspectief, maar met name de horeca staat voor een grote uitdaging. Men heeft met individuele ondernemers contact, maar krijgt het liefst zo veel mogelijk input en ideeën over knelpunten en hoe de gemeente behulpzaam kan zijn. Men heeft rechtstreeks contact met het Friese VVD tweede kamerlid Aukje de Vries uit Leeuwarden en zij heeft behoefte aan voorbeelden over ondernemers die op de een of andere manier in de knoei komen, zodat ze daar ook op rijksniveau aandacht voor kan vragen bij een volgend steunpakket voor ondernemers of wellicht op andere wijze in kan helpen.

Ideeën die we zelf hebben over wat de gemeente kan doen: ervoor zorgen dat campings en horeca maatwerk afspraken kunnen maken met de gemeente (bv over terrasuitbreidingen, plaatsing toiletunits, etc), toestaan van langere openingstijden, organiseren van (digitale) momenten waarop innovatieve oplossingen en ideeën gedeeld kunnen worden, verhurende partijen aanschrijven met verzoek om uitstel/korting op huur, etc.

Maar er zijn ongetwijfeld meer zaken te bedenken en die hoort men het liefst van de ondernemers zelf. Dus knelpunten, tips, suggesties voor steun of andere opmerkingen ontvangen we graag van jullie via het email adres van de OKO(info@oko-opsterland.nl), dan kunnen wij deze verzamelen en aan de VVD fractie doorgeven.

Alvast bedankt voor het meedenken en hopelijk tot snel!

 

Met vriendelijke groet,

Het OKO Bestuur,

Bijeenkomsten OKO gaan niet door

Beste leden,

Tot nader bericht hebben we besloten om alle activiteiten van onze vereniging op te schorten.
We hopen dat deze bijzondere situatie snel voorbij is. We roepen ondernemers op elkaar daar waar mogelijk te helpen. Dat kan bijvoorbeeld door elkaar van informatie te voorzien. Of in ieder geval bij elkaar te informeren hoe zaken verlopen.
Wanneer de huidige situatie voorbij is zullen wij de activiteiten weer opstarten en met jullie communiceren.

Vooralsnog is eind juni onze afsluitende jaarvergadering gepland (19 of 26 juni). We hopen elkaar dan in ieder geval weer te zien!

Namens het bestuur,

Siebe Kuipers
Secretaris

Nieuwjaars bijeenkomst met De Biertroubadour

30 Januari was het zover. Onze Nieuwjaarsbijeenkomst. Met de biertoubadour in De Vrolijke Keizer. Een grote groep leden was met partner aanwezig. De Biertroubadour had geweldige verhalen over de productie van bier, hoe smaken ontstaan en hoe een roodharige dame verantwoordelijk was voor de bijzonder smaak van een specifiek biertje. Was je er niet bij? Kijk in de agenda voor de eerstvolgende bijeenkomst.